החזר מע"מ על קניות בחו"ל
מדריכים

מדריך החזר מע"מ על קניות בחו"ל: כל מה שאתם צריכים לדעת

האם אתם מכירים את העובדה שאתם יכולים לקבל החזר מלא על המע"מ ששילמתם על הקניות שלכם בחו"ל? אם אתם אחד מאלפי האנשים שמבצעים קניות בחו"ל, כדאי לכם לדעת שקיימת אפשרות לקבל החזר מע"מ על הרכישות שביצעתם. במאמר זה נספק לכם את כל המידע החשוב שתצטרכו לדעת על החזר מע"מ על קניות בחו"ל.

מהו החזר מע"מ על קניות בחו"ל?

החזר מע"מ על קניות בחו"ל הוא הזכות שלכם לקבל החזר כספי על המע"מ ששולם על מוצרים שרכשתם בחנויות בחו"ל. במילים פשוטות, אם שילמתם מע"מ על רכישה שביצעתם בחנות בחו"ל, תוכלו לבקש לקבל החזר על הסכום הזה כאשר תחזרו לארץ. זוהי זכותכם החוקית והכללים לגבי החזר מע"מ על קניות בחו"ל נקבעים על פי החוק הישראלי.

כיצד ניתן לבקש החזר מע"מ על קניות בחו"ל?

החזר מע"מ על קניות בחו"ל

אז איך זה עובד בדיוק? כשאנחנו קונים מוצרים בחנויות בחו"ל, אנחנו משלמים את המחיר המלא על המוצר. המחיר כולל מע"מ, כלומר המס שמוטל על כל פריט באותה מדינה בה אנחנו קונים. כתושבי חו"ל, אנחנו בעצם זכאים לקבל החזר על המע"מ הזה ששילמנו על הקניות שלנו.

חשוב להבין שלא כל החנויות מסכימות לפרמטרים האלו אבל רובן כן, בעיקר אלה שהם רשתות או מותגים מוכרים כמו זארה, אייץ אנד אם, גאפ ועוד. תמיד כדאי לשאול ולבדוק את העניין בשלב התשלום. לאחר שניתן לכם אישור, מה שנותר לכם לעשות הוא למלא את הטופס בחנות, תוך הבטחה שהמוכר חתום עליו.

מה עלינו להביא איתנו?

כאן חשוב לציין כי מומלץ ביותר להביא עימכם את הדרכון הישראלי שלכם, או לפחות צילום ברור שלו. המוכר צריך את הפרטים המופיעים בדרכון כדי לחתום על הטופס. חלק מהחנויות עשויות לדרוש דרכון מקורי וחלק יסתפקו בהעתק או צילום. לאחר שהטופס עם חתימת המוכר בידיכם, עליכם לצרף את כל הקבלות מאותה חנות, כלומר, מאותו רכישה. הטופס שבו המוכר חתם נקרא TAX FREE. חשוב לוודא שכל הפרטים עומדים בדיוק, אחרת אי אפשר יהיה לקבל את ההחזר.

איפה מבקשים את החזר המע"מ?

הדרך לבקש החזר מע"מ היא בנמל התעופה כשאתם יוצאים מהמדינה שקניתם את המוצרים. כך תוכלו לקבל את החזר המע"מ במזומן או באמצעות העברה בנקאית.

הדגש כאן הוא שעל מנת לקבל את האישור, לא מספיק להציג את הקבלות וטפסי החזר המס החתומים, אלא לפעמים תידרשו גם להציג את הפריטים עליהם אתם מבקשים החזר מס, כאשר הם נמצאים באריזתם המקורית. כך שעליכם להגיע אליו לפני ששילחתם את המזוודות למטוס, או כאשר כל הפריטים עליהם אתם מעוניינים לקבל החזר מס נמצאים בכבודת היד שלכם.

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא שלעיתים יש תור ארוך להחזר מס, ולכן כדאי להקדים את ההגעה לשדה אם אתם מעוניינים לעבור שם. בעמדות אלו ניתן לבחור באיזה אופן לקבל את ההחזר – בתשלום ישר לכרטיס האשראי, במזומן מקומי או בשיק.

מהם התנאים לקבלת החזר מע"מ על קניות בחו"ל?

קניות בחנויות בחו"ל

כדי לקבל החזר מע"מ על קניות בחו"ל, ישנם כמה תנאים שעליכם לעמוד בהם. ראשית, עליכם להיות תושבי ישראל ולבצע רכישות בחו"ל בצורה פרטית, ולא במסגרת עסקית. כמו כן, עליכם לשמור על הקבלות המקוריות ולהציגן במקרה של בקשה להחזר מע"מ.

בנוסף, יש לקחת בחשבון כי ישנם מגבלות על סוגי המוצרים שבהם ניתן לקבל החזר מע"מ. לדוגמה, לא ניתן לקבל החזר על מוצרים שנמכרים במסגרת תצוגה או מוצרים שנמכרים במסגרת שירותים או תוכניות נופש.

על מה ניתן יהיה לקבל החזר מס?

ההסדרים המתקיימים בכל מדינה למען עידוד התיירות דרך החזרי המס משתנים ממדינה למדינה. עם זאת, ניתן לראות שברוב המקרים, ניתן לקבל פטור ממע"מ על פריטי לבוש ומוצרים אלקטרוניים שנרכשים על ידי התיירים, ולעיתים גם על מגוון מוצרים לבית.

מערכת זו משתמשת בכלי משמעותי כמו קביעת סכום מינימלי שיש לרכוש בכדי להיות זכאי להחזר המס. כלומר, הלקוח צריך לרכוש מוצרים בערך של סכום מסוים בחנות על מנת לקבל החזר ממס על הרכישה שלו.

במילים אחרות, לקנות זוג ג'ינס אחד או פריט אחד בלבד לא יספיק כדי לקבל החזר ממס, אלא יהיה צורך לרכוש בכמות שתגיע לתקרת המינימום.

לכן, יש משמעות למקד את הרכישות ולבחון את האפשרות של רכישת המוצרים ברשת מרוכזת. ברשת כזו, ניתן לקנות ביחד עם שאר המטיילים את הפריטים הנדרשים, ובכך להגיע בקלות לרף המינימום שמאפשר לקבל החזר מס.

מהם היתרונות של החזר מע"מ על קניות בחו"ל?

החזר מע"מ על קניות בחו"ל מציע לכם מספר יתרונות חשובים. בעיקר, תוכלו לחסוך כסף ולקבל החזר על המס ששולם על הרכישות שביצעתם. זהו יתרון כלכלי חשוב, שיכול להוסיף לכם כמה מאות ש"ח בכיס.

בנוסף, החזר מע"מ על קניות בחו"ל מסייע לכם לשפר את יכולת הקנייה שלכם בחו"ל. ככל שתוכלו לקבל החזר מע"מ על הרכישות שביצעתם, תוכלו להוסיף לתקציב הקניות שלכם ולרכוש מוצרים נוספים או יוקרתיים יותר.

האם בכלל כדאי להתעסק בזה?

השאלה שנשאלת על ידי הרבה אנשים היא האם זה בכלל שווה את המאמץ. האם שווה למלא טפסים, לשמור קבלות ולחכות בתור בשדה התעופה? התשובה בד"כ היא כן, תלוי כמובן בסכומי הקניות, ובגובה המע"מ על המוצרים שרכשתם. המע"מ בחו"ל מתווסף לעלות מוצר, לרוב בין 10% ל-20%. כאשר באירופה מגיע לעתים עד 25%!

האם כל רכישה בכל חנות בחו"ל מאפשרת לנו לקבל החזר מע"מ?

חברות קונות בחנויות בחו"ל

לא, לא כל רכישה בחנות בחו"ל מאפשרת החזר מע"מ. הסיבות לכך:

  1. כדי להחזיר מע"מ לקונים תיירים, על החנויות להצטרף להסדר כזה ובדרך כלל ליצור הסכם עם חברה אשר מתמחה בהחזרי מס. ברוב המקרים, חנויות שמעניקות החזר מע"מ הן חנויות גדולות או חלק מרשתות גדולות. אך כדי לא להפסיד פוטנציאל להחזר כספי, כדאי לחפש בכניסה לחנות תיאור שמכיל את המילים "ללא מע"מ" או כל תיאור דומה. כמובן שתמיד ניתן לשאול במקום במידה ומידע זה לא מסופק.
  2. כמעט תמיד קיים מינימום קניה כדי להיות זכאים להחזר מע"מ, אך כדאי לשים לב שהמינימום נקבע על פי כל מדינה בנפרד. יש לשים לב שהמינימום מתייחס לקניות בחנות ספציפית ולא לסך הקניות שלכם במהלך הטיול. לדוגמה באוסטריה, המינימום הקנייה להחזר הוא 75 יורו. אם ביצעתם קניות בחנות אחת בסכום של 40 יורו ובחנות אחרת בסכום נוסף של 40 יורו, לא תוכלו לבקש החזר מס. חשוב לציין שישנן מדינות בהן המינימום מחושב לפי סך הקניות באותה החנות באותו היום.

סיכום

לסיכום, החזר מע"מ על קניות בחו"ל הוא זכותכם החוקית ומספק לכם אפשרות לחסוך כסף ולשפר את יכולת הקנייה שלכם בחו"ל. עליכם לשמור על הקבלות המקוריות ולמלא את הטופסים המתאימים כדי לבקש החזר מע"מ. כך תוכלו ליהנות מהיתרונות הכלכליים שההחזר מע"מ מציע ולשפר את חוויית הקנייה שלכם בחו"ל.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *